Miminka

• Preventivní vyšetření psychomotorického vývoje
  • Neideální prenatální vývoj miminka - dysplazie kyčlí, vady postavení nožiček, pes equinovarus, pes adductus, nedonošená miminka a přidružené komplikace
  • Stavy po komplikovaných porodech - fraktura klíční kosti, paréza brachiálního plexu, torticollis
  • Neurologická onemocnění či ohrožení vývoje
  • Opožděný psychomotorický vývoj
  • Chabé vzpřimování - hůře nebo vůbec nepase koníčky, nedrží hlavičku, plazí, neleze, ...
  • Podezření na asymetrický vývoj - otáčí hlavičku na jednu stranu nebo jednu stranu výrazně upřednostňuje, otáčí se přes jeden bok, asymetrické plazení, vstávání do stoje přes jednu nohu
  • Kýla, diastáza břišních svalů, reflux, bolesti bříška, potíže s příjmem potravy (kojením) či vylučováním
  • Pooperační stavy, ošetření jizev

Nabízím

• Vyšetření psychomotorického vývoje Vašeho miminka (Nejvhodnější doba pro první vyšetření jinak zdravého miminka bez potíží je od 6. týdne po narození do 3 měsíců. Pokud se chcete ujistit, že je vše, jak má být, můžete se na mě samozřejmě obrátit i dříve!)

• Cílenou terapii potíží Vašeho miminka či dítěte na základě podrobného vyšetření širokým spektrem metod včetně Vojtovy reflexní lokomoce

• Naučím Vás, jak miminko správně nosit, jak s ním manipulovat a stimulovat jej ke zdravému vývoji

• Poradím s výběrem vhodných botiček a jiných potřeb pro vaše miminko či dítě

• Tejpování miminek již od novorozeneckého věku (pupeční kýly, bříška, nožek apod.)

Děti a dospívající

Kdy vyhledat?

• Vadné držení těla (odstávající lopatky, dolní žebra, povolené bříško, …)
  • Větší zakřivení páteře - dítě „se hrbí“ a nebo prohývá v oblasti bederní páteře
  • Nohy do „O“ nebo „X“
  • Plochonoží, vbočené či nestabilní kotníky, vtáčení špiček
  • Skolióza
  • Neurologické projevy
  • Dětská mozková obrna
  • Ortopedické vady a onemocnění
  • Po prodělané operaci k ošetření jizev a měkkých tkání
  • Po úrazech, imobilizacích
  • Bolestivé stavy (bolesti hlavy, bříška)
  • Poruchy řeči, koordinace
  • Poruchy dechu a expektorace, astmatické potíže
  • Dítě v tréninkové zátěži (prevence zranění, přetížení)
  • Asymetrická sportovní zátěž (tenis, florbal, hokej, ...)

• Komplexní vyšetření a konzultace
  • Cílená terapie, ošetření akutních potíží, sestavení terapeutického programu na doma
  • Diagnostika nohou pomocí moderního přístrojového vybavení s přenosem dat do PC a pravidelné vyhodnocování efektu terapie
  • Neinvazivní dynamická korekce postavení nohou v obuvi, konzultace ortopedických vložek a jiných korekčních pomůcek
  • Kompenzační a preventivní program při sportovní ši asymetrické zátěži dítěte
  • Dechová rehabilitace, terapie s dechovými trenažéry
  • Spolupráce s logopedy a lékaři

Dospělí pacienti

Kdy vyhledat?

• Stavy po úrazech, fixacích - pro obnova plné hybnosti, svalové síly, zmenšení bolesti
  • Předoperační stavy (například před ortopedickými operacemi, totálními náhradami kloubů apod.) jako prevence pooperačních komplikací a k rychlejšímu návratu plného zdraví a kondice
  • Pooperační stavy, jizvy - obnova pružnosti měkkých tkání a eventuálních srůstů
  • Neurologická onemocnění – roztroušená skleróza, cévní mozková příhoda (včetně subakutních stavů), Parkinsonova nemoc, neuromuskulární onemocnění aj.
  • Potíže s dýcháním
  • Břišní diastáza (mimo jiné u žen po porodu)
  • Porod císařským řezem (3 týdny po porodu)

• Podrobné vstupní kineziologické vyšetření
  • Cílenou terapii, edukace cvičení domů, doporučení režimových opatření
  • Časná intenzivní terapie "Vojtovou metodou" již u akutních a subakutních stavů neurologických či ortopedických onemocnění ke zlepšení látkové výměny, zmenšení zánětlivých procesů, stimulace nervového systému k co největší obnově funkcí po prodělaném onemocnění
  • Diagnostika postavení nohou a rozložení tlaků plosky pomocí moderního přístrojového vybavení s přenosem dat do PC
  • Konzultace ortopedických vložek a jiných korekčních pomůcek např. na hallux valgus
  • Dechová rehabilitace
  • Sestavení cvičebního plánu po porodu

Neváhejte mne kontaktovat

Neváhejte mne kontaktovat, pokud Vás nebo Vaše dítě trápí tyto potíže. Ráda Vám poskytnu konzultaci, nabídnu odborný názor a sestavím terapeutický plán na řešení Vašich potíží v příjemném prostředí soukromého ambulantního zařízení.

Terapie

Terapie je vedena podle potřeb Vašich i Vašeho dítěte s přihlédnutím nejen k aktuálnímu zdravotnímu stavu, ale i věku, Vašim možnostem a všem ostatním aspektům s využitím širokého spektra metod.

• Vojtova reflexní lokomoce - "Vojtova metoda"

• Dynamická neuromuskulární stabilizace dle Prof. Koláře

• Cvičení neurofyziologickém podkladě s vyžitím metody Jarmily Čápové

• Měkké a mobilizační techniky, ošetření jizev

• Tejpování od novorozenců po dospělé pacienty kineziologickými tejpy

• Senzomotorické cvičení

• Cvičení s využitím pružných tahů, míčů, balančních ploch (bosu apod.)

• Nácvik ergonomického sedu u PC pro dospělé i děti, edukace sedu s pomůckami pro zdravá záda bez bolestí doma i ve škole
  • K terapii miminek a dětí využívám jako certifikovaný terapeut převážně „Vojtovu metodu“, která nabízí dětem optimální start k motorickým programům

• Stimulační cvičení a polohování miminek na podporu přirozeného vývoje, pro správné vzpřimování, rozvoje psychiky i motoriky

Přijímám pacienty zdravotních pojišťoven i samoplátce

Pojištěnci smluvních zdravotních pojišťoven mají terapii předepsanou lékařem na Poukazu na vyšetření / ošetření FT hrazeny ze zdravotního pojištění (vzor FT poukazu je zde).

Smluvní zdravotní pojišťovny: 111, 205, 201, 213